Pengikut

Sunday, September 11, 2011

tragedi sebuah van pelajar matri...kematian sgt menghampiri kita..


salam...
REMUK...pokok besar yang menghempap van di Kilometer 23.5 Jalan Kilang Gula, Padang Besar, semalam.



MERAUNG...ibu bapa seorang mangsa menatap jenazah anak mereka di bilik mayat HTF.
MERAUNG...ibu bapa seorang mangsa menatap jenazah anak mereka di bilik mayat HTF.







PADANG BESAR: “Ya Allah sakitnya, tolong tarik aku keluar Zul.” Itulah rintihan Hazman Bakhtiar Sharizan, 14, sebelum menghembuskan nafas terakhir akibat tersepit dalam van yang dihempap pokok besar hingga meragut tiga nyawa semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi itu di Kilometer 23.5 Jalan Kilang Gula, di sini, Hazman bersama tujuh pelajar lain dari Maahad Tarbiyah Islamiyah (Matri) di Beseri dalam perjalanan melakukan lawatan sambil belajar ke Kilang Gula Felda di Chuping.
Malang menimpa apabila sebatang pokok tumbang lalu menimpa van dinaiki kumpulan pelajar itu kira-kira 50 meter dari pintu masuk kilang berkenaan ketika hujan lebat disertai ribut.

Turut maut dalam kejadian itu ialah seorang lagi pelajar Matri, Ahmad Izzat Ismail, 17, dari Tanjung Tokong, Pulau Pinang, dan pemandu van, Shahidan Ali, 67, dari Beseri, di sini.


Ahmad Ahnaf Anis Soffian, 14, juga pelajar Matri yang berasal dari Kuala Lumpur, mengalami kecederaan parah.

moga mereka ditempatkan dikalangan org2 beriman...amin,amin, amin....



3 comments:

  1. takziah dan Al Fatehah tuk semua mangsa..

    ReplyDelete
  2. pengetahuan smua,,masa pck shahidan meninggal dia sandaq kepala dia kat atas bahu izzat...kalaw sapa tgoq smua ingat dia tidoq jaa...sedih~~...pck nie sgt comel taw...aq suka tgoq muka dia klaw dia mai ma3 dulu...semoga mereka bahagia di sana...amin...

    ReplyDelete